måndag 2 maj 2011

Konservera!

Jag funderar på hur man konserverar mat... Hade vart så bra o kunna konservera kött o potatis till Tilda så man slipper att alltid dra på kylbage. Att kunna ha det i väska. Ingen som vet hur man gör? Kan man ens konservera kött? Har sökt på nätet men hittar inte så mycket. Kan ni hjälpa mig med hur jag ska göra?

Idag har vi vart på lite "fest" på förskola. Var så mysigt. De hade fixat så bra. Tipspromenad, lite olika aktiviteter som bollkastning, balansbana, kasta kotte i hink mm.. Efter var det korv och bröd, självklart fick Tilda sin korv och hemma bakat bröd. Sen avslutades kvällen med miniröris och glass till barnen. Piggelin till min skrutta. Hon bara älskar piggelin nu.

I helgen bakade jag igen. Skulle ha gjort storbak med bröd, korvbröd, kakor, bullar och knäkebröd. Men jag hamnade på lite äventyr på fredag kväll och natt så allt jag orkade baka på lördagen var bröd och korvbröd. Får ta o baka det andra någon dag här. Har hittat ett recept på knäckebröd som hon tål. Måste testa detta. Lägger ut det när jag testat om det blir bra. Det börjar bli riktigt roligt att baka. Brödet blir bättre och bättre för varje gång.

Ha en go kväll, själv ska jag snart se på "en unge i minuten" och gråta lite till det../ Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar