lördag 19 mars 2011

Bullar..

Idag har jag vart en riktigt bull-mamma tillbringat förmiddagen med att baka bullar till mitt lilla hjärta. Jag är riktigt nöjd med resultatet.
De blev lite färglösa eftersom jag inte kan pensla med varken ägg eller mjölk. Fick pensla med lite vatten..
Receptet kommer från kanelbullar på www.specialkost.se

Jag hade även i
1/2 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1 tsk no egg som blandas med 2 msk vatten och rörs ut innan man tillsätter det i degen.

Eftermiddagen tillbringades ute i den underbara vårsolen.
Tilda prov äter bullarna ute. Det var nog god för så fort en var slut sprang hon in till köket för att hämta en ny.


Här är resultat från gårdagens bakning. Kakorna var ungefär så goda som det ser ut är.. alltså inget vidare alls. 

De fick i alla fall ligga min fina kakburk från Ullared.

Vi var så glada när vi var hos doktor med Tilda i onsdags, han sa att vi skulle halvera dosen med pulmicort och bara ge henne 1 dos på morgonen. 2 dagar funkade det sen kom hostan så nu är vi åter uppe i 1 dos morgon och en på kvällen :( Hade vart så skönt att kunna slippa en medicin på kvällen iaf men icke..

Imorgon står det brödbak på schemat. Får väl se hur de blir återkommer imorgon..

2 kommentarer:

  1. Att hon hämtar mer måste ju betyda att hon tyckte det var mumma denna gången;) Ni är duktiga!

    SvaraRadera
  2. Ja bullarna var smaskiga och även brödet slank ner.. Kul att hon tycker om det när man lägger ner så mycket tid på det.. Pratade med din arbetskompis ikväll.. Det var givande :)

    SvaraRadera