måndag 28 mars 2011

Idag är vi åter hemma efter tre dagar på badhotellet i Danmark. Var så otroligt gott att få komma bort lite och få "glömma" vår nya vardag här hemma. Oj..Oj.. vad vi har badat.. 16 personer var vi som åkte iväg i fredags. Cirkus från morgon till kväll.. Men vad kul vi haft.

Allt gick så bra. Jag hade med en kylväska med all mat som Tilda skulle äta under helgen. Det höll sig nästan fryst tills vi kom fram. Jag hade innan kollat så att vi hade minibar på hotell rummet så vi kunde stoppa in alla kylvaror där men brödet var tvunget att vara fryst och tas upp precis innan hon skulle äta det. Inga problem, restaurangen fixade så att det fick ligga i deras frys sen var det bara till att säga till på morgonen när vi skulle äta frukost och hon fick sitt bröd tinat. Eller ja.. första morgonen haffade jag en kille som jobbade i restaurangen och bad honom att tina ett bröd. Stod och väntade på det lilla brödet, sen när jag fick det var det stenhårt och glödhett.. Killen visste nog inte hur man tinade bröd utan hade kört det i 1 min. Ett litet litet bröd.. Tur vi hade med mer än vi skulle behöva.

När man är iväg med andra barnfamiljer som inte har detta problem får jag en jobbig känsla, så skulle jag oxå vilja ha det. Slippa all oro, att tänka på allt, kunna ge barnet vad som helst inte ha med ett helt kylskåp för en helg utan bara kunna ta det som det kommer.. Hon mår bra men för familjen blir det en omställning. Vet att det finns många familjer som har mycket värre saker än allergier men just nu är det här vi står och just nu är detta jobbigt för oss. Slippa ge massa mediciner morgon och kväll och inhalationer där emellan. Och trotts att hon nu äter en allergifri kost blev hon dålig natten mellan lördag och söndag. Även igår var hon dålig. Något hon fått i sig som hon inte tål. Kan bli så arg på mig själv då. Det är ju vår fel som inte har kollar henne tillräckligt. Att hon då ska behöva få så ont i sin mage. Hon fick pommes från en buffe i lördags kväll. Kollade noga med personalen att dessa bara var fritterade i olja. Men eftersom de låg på en buffe kan ju någon använt samma slev att ta pommes och något annat med och det räcker ju för att hon ska bli dålig.

Fick just ett samtal från allergikonsulenten som ska boka tid med Tildas förskolepersonal och ha ett möte med dem angående lillan. Känns bra.

Hur som helst gick Danmarks resan övre förväntan. Det funkar verkligen att åka iväg några nätter och ta med färdiglagad mat. Jag är sååå nöjd!

Nu ska det bli premiär bak i bakmaskinen.

Långt inlägg med bara en massa text. Lägger in lite bilder från helgen och på mitt bak senare!

Ha en bra dag i det fina vädret
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar