söndag 20 mars 2011

Köksmaskin

Tredje baket för denna helgen var avklarat. Brödet blev riktigt gott. Små goda frallor. Som tur är har jag fått låna min underbara mammas köksmaskin under helgen så att jag kunnat knåda degen i den. tydligen blev det bäst om degen knådas i ca 10 min och det skulle jag aldrig klara av min nacke. Men snart behöver jag lämna tillbaka den och då kommer jag att behöva en egen köksmaskin. Jag kan inte hålla på att åka hem till mamma o låna varje gång jag ska baka. Då måste jag verkligen planera min bak. Så högst på min önskelista står en köksmaskin av något slag. Var ute på Torp i dag o kolla lite men det e ju en djungel.. Måste ju ha en som e hyfsat stark i motorn och en stor degskål. Vad har ni för någon? och hur funkar den? Har förstått att de snygga typ Kitchen Aid inte e så starka och klarar stor bak vilket är ett måste för jag kan inte stå o baka för jämnan..

Tänker ofta nu på hur det kunde vart om Tilda inte haft dessa allergier. Tänk att kunna gå ut och äta med henne var som helst, inte behöva vara orolig för att hon ska få i sig något. Ska vi äta ute med henne är det Mc Donalds som gäller. Där vet vi att hon kan äta pommes och ren hamburgare utan bröd. Att kunna åka hem till folk utan att de först ska behöva städa för att vi kommer för att det kan ligga smulor på golvet som hon blir dålig av. Vi måste alltid planera all mat om vi ska iväg en dag. Kan aldrig ta det som det kommer utan måste ha med allt till henne. Igår var jag på coop på torp och hittade en barnmatsbruk som hon tål. Den är från 6 månader men det är så bra att alltid ha en sådan med sig i väskan. Den och en banan funkar om jag missat att ta med något annat.

Lägger in bild mitt "fina" bröd imorgon.
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar