onsdag 6 april 2011

Astma igen

Tiden bara försvinner.. fullt upp med Tilda o allt med det. Nu har hon blivit dålig i sin astma igen. Gått på hög pulmicort dos i över en vecka och ändå vill det inte hjälpa. Hon är så rasslig i sin andning. När hon anstränger sig kommer hostan och dess i mellan har hon rasslig och väsig andning. Mitt lilla hjärta. Vi inhalerar henne med hennes behovsmedicin och ligger även där på max dos.. Men igår fick vi en ny medicin som hon ska ha morgon och kväll. Det är både kortison och långtids luftrörsvidgande. Seretide  heter den och jag hoppas att det ska hjälpa henne. En lite förkylning som kan ställa till det såhär :( Sitter i så länge på henne. Igår fick hon vara hemma från förskolan men idag har hon vart där några timmar. De sa att det hade gått bra så jag hoppas på att det ska funka imorgon med. Igår kväll när vi gav den nya medicinen för första gången blev hon helt tokig. Överaktiv och kunde verkligen inte sova. Tog jättelång tid innan hon kom till ro och kunde somna.

Igår ringde tjejen från specialkost till mig och gav lite tips inför bakning i bakmaskinen. Får försöka ge mig på det snart igen.

Provade att göra pannkakor till Tilda hon hennes kompis Alice igår. De såg inte särskilt goda ut men Tilda älskade dem. 3 hela pannkakor åt hon. Lilla Alice tyckte inte lika mycket om dem. Tog ett vanligt pannkaks recept och bytte ut äggen mot "no egg", mjölken mot vatten och vetemjöl mot Tildas mjöl. De funka iaf..

Imorgon hoppas jag på att komma till Ikea en sväng. Har en klädkammare som verkligen skulle behövas göra i ordning. Kommer verkligen inte in där.

Ha en bra dag!
/Hanna

4 kommentarer:

  1. Åå vad kul att höra att hon gilla pannkakorna. Jag ska också testa dom nästa vecka:) kraaam Emma

    SvaraRadera
  2. hihi..kan se lilla Alice framför mig;) Hoppas ni hittar allt på IKEA som ni ska ha! Vi har varit där två turer nu och flera saker lyckas vara slut varje gång..irriterande...

    SvaraRadera
  3. Gillar du blogspot förresten?? Är det bättre än det gamla du hade?

    SvaraRadera
  4. Emma: Ja testa. Väldigt praktiskt mellis att ta med. Kram
    Marika:Japp Ikea turen var över förväntan. Lyckades fynda lite.. Alltid kul. Men vi missa lite saker, tur att jag o Annika ska ner till gbg på lör så vi kan stanna en sväng då med. blogspot funkar gör bra. Var nog det jag hade sist med men inte orkade sätta mig in i det då ;) Kram

    SvaraRadera