måndag 11 april 2011

Bok tips!

Idag var allergikonsulenten på Tildas förskola. Intressant, de var redan väldigt duktiga på hur det hanterar allt men lite nya tankar fick nog både förskolan och jag. Tex måste hon ha eget porslin som diskas inne på avdelningen förhand med speciell diskborste. Samma gäller här hemma. Allt för att hennes tarm ska få läka ut. Helgen har vart sådär. Hon har fått utslag i ansiktet och i fredags och lördags var hon svullen runt ögonen. Vet inte alls vad hon fått i sig nu. Ibland blir jag bara helt matt på allt.







Förra veckan beställde jag två böcker från www.adlibris.se som handlande om allergier. Den ena heter: Barn med allergi: vardagstips till föräldrar med barn i förskola och skola av Astma- och Allergiförbundet. En bra bok. den andra heter: Ovän med maten. En bok som handlar om hur det är att vara födoämnesallergiker. Boken utgår från människors egna berättelser om hur det är att leva med matallergi. Både barn och vuxna berättar om sina liv med allergier.En bok som fick mig att känna "vad skönt, vi e inte ensamma". en mamma berättade i boken att de aldrig kunde ta en lunch ute med sitt  barn utan måste alltid planera. Utom på Mc Donalds då barnet kunde äta en hamburgare bara köttet och pommes. De e ju precis så vi har det. De finns fler..

Turen till Ikea förra veckan blev lyckad. Så fin klädkammare jag har nu. Kommer både in och hittar mina saker och ut igen. Helt underbart.

Ny vecka fulltecknad med saker. På torsdag är det dax för en tur till Näl denna gången för att kolla hur Tildas hörsel är nu. Hon har sedan födseln en hörselnedsättning på sitt en öra. Med hjälp av att sätta rör i örat trodde de att hon skulle höra. Men efter operationen var det tveksamma till om det skulle hjälpa. Så nu får vi reda på hur det ser ut. Vi märker inget på henne. Hoppas att allt e bra på tors så att vi iaf kan släppa det. Efter öron doktorn ska vi åka och äta på Tildas favo ställe, Mc Donalds. Har det som en liten grej, att när vi vart hos doktorn åker vi dit. Hon älskar det. Sen till helgen bär det av till gbg och baby& barn mässa för min del. Ska spendera hela lördagen i gbg med min bästa Annika. Ska bli så mysigt.

Hej på er!
/Hanna

Ps. vad kul att ni lämnat lite kommentarer. Alltid kul o veta att det är någon som läser min blogg. d.s

2 kommentarer:

  1. Vilken bra grej ni gör, att ni alltid åker till Tildas favoritställe och ätet efteråt = ) Tror det är viktigt att komma på sådana små guldkorn... Kramar Karin

    SvaraRadera
  2. ja de e nog bra o ha små guldkorn i vardagen. De e något som hon ser framemot..

    SvaraRadera