tisdag 12 april 2011

I kväll pratade jag med en mamma till en tjej som är allergisk på ungefär samma sätt som vår Tilda. En helt underbar människa. Var så skönt att få hör hur deras resa vart och hur det är nu. Att de går bra och att livet fungerar.. Det vet jag ju att det gör och kommer att göra men det är ändå skönt o prata med någon som vart med om samma sak och gjort en del av den resan vi gör nu. Fick kontakt med denna mamman via vår dietist. Är mycket glad över att jag fick lov att ringa henne. Jag fick gärna återkomma om jag ville. Och jag blev dit bjuden på fika någon gång om jag kände för det. Det ska jag verkligen försöka göra för jag tror att vi har mycket att lära av dem. En helt underbar person som redan efter några minuters samtal erbjuder mig att få komma hem till dem någon gång o prata, de kändes jättebra.

Har idag haft en riktigt dålig dag. Har vart deppig hela dagen. Känns som allt börjar komma ikapp mig. Innan har allt handlat om att få det att funka. Hur gör vi med det och det.. hur funkar det eller det... Nu har det gått drygt en månad sedan vi fick prov resultatet. Men efter samtalet med den andra mamman känns allt bättre. Ny dag imorgon, nya tag.

Ha en bra kväll!
/Hanna

2 kommentarer:

  1. Ni verkar så Goa.. och duktiga! Fortsätt kämpa! Ses säkert på lekplatsen snart = ) Kramar Karin

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Tilda blev såå glad igår när Ida kom i knacka på.. Ses snart! Kram

    SvaraRadera